jak odblokować Alpha technik
fokuska78

Temat: Blog Bizona

Nie chcę poruszać wątku brutalności, która szerzy się przecież tylko dzięki grom, chodzi mi raczej o wątek żołnierza przyszłości.
Ja jestem jeszcze o wiele za młody, by posiadać jakiekolwiek doświadczenie, ale na tym forum jest na pewno ktoś, kto profesjonalnie podejmie temat (liczę na ciebie Old ).


Przepraszam, że tak późno podejmuję temat ale lepiej późno niż później.

Operation Flashpoint to doskonały przykład szkolenia żołnierzy, jest coś takiego jak VBS2 - Virtual Battle System, czyli mocno zmodyfikowany Armed Assault (VBS1 był na silniku OF) stworzony z myślą o armii. O ile zarówno OF jak i ARMA pozwalały na dosyć realistyczne scenariusze oraz zaawansowaną strategię tak VBS przebija to wszystko. Można np. założyć najczarniejszy scenariusz - bomba nuklearna w większym mieście i związana z tym ewakuacja ludzi (kto powiedział że żołnierze na symulatorach uczą sie tylko zabijać), jak wiadomo przeprowadzenie takiej symulacji w prawdziwych warunkach byłoby zbyt kosztowne. W takich symulatorach jak VBS czy Full Spectrum Warrior (ta gra też doczekała się swojej militarnej wersji) nie chodzi w ogóle o zabijanie, strzelanie i celność, bo takich umiejętności żołnierz nabywa na strzelnicy z prawdziwym karabinem bądź na SCATcie (nie wiem jakiego SCATa maja w US Army ale my na strzelnicy mieliśmy dosyć starego). Oczywiście żaden symulator (nawet te najbardziej zaawansowane dla pilotów) nie odda treningu w warunkach polowych, bo są rzeczy które można wyrobić tylko w terenie i nie chodzi mi tylko o posługiwaniu się bronią czy nawet o stres bo to chyba oczywiste ale także o kondycje fizyczną (kto się przebiegnie 1,5 km z kamizelką przeciwodłamkową OLV, która waży 11kg i z AKSem który "gryzie" cię w tyłek przy bieganiu to zrozumie) i samą orientację na polu walki (coś jak 6 zmysł).

Jeżeli chodzi o nowe technologie to kto z was nie słyszał o projekcie Land Warrior, który oczywiście odchodzi do lamusa bo jakiś gryzipiórek w pentagonie musi zarobić na chleb i wymyślić nowe projekty. Zamiast Land Warriora mamy inny projekt ale ostatnio nie za bardzo jestem na bieżąco z nowinkami więc nie wiem jak się nazywa ale w skrócie chodzi o to samo plus eksperymentują z nowymi rodzajami komunikacji między jednostkami np. Crosscom czy wszczepy w uchu (kto grał w GRAW2 ten wie mniej więcej na czym to polega).

Dziwi mnie jedna rzecz, że gracze dostają praktycznie na talerzu nowe technologie (pamiętacie Delta Force Land Warrior), czy to nie powinno być utajane przez rząd czy coś? Ale najbardziej mnie dziwi że Pan Kojima zawsze jest do przodu niż inni twórcy gier jeżeli chodzi o wojskową technikę. Codec jest chyba pierwszym z brzegu przykładem, może to co teraz mamy (a raczej wojsko) to wczesna alpha codecu ale liczy się idea. Reszta przykładów: UAV, stalth camo, exoszkielety (no może nie do końca takie jak miał ninja ale pracują nad samo naprawiających się kamizelkach), ja obstawiam za pewnik octocamo bo ta technologia ma przyszłość.

Co można mieć już teraz? Broń która nie odpali jeżeli nie jesteś właścicielem, czytnik linii papilarnych lub czujnik czipa elektronicznego nie odblokuje broni jeżeli nie masz odpowiedniego odcisku palca lub specjalnego pierścienia z czipem. Czy wam czegoś to nie przypomina? ID taged weapons...
Źródło: mgs.gram.pl/forum/viewtopic.php?t=724





© fokuska78 design by e-nordstrom