jak podaje się Amotaks ile dni
fokuska78

Temat: czy podawac antybiotyk???
czy podawac antybiotyk???
Moja córcia ma 6lat ,ponad 14 msc niechorowała, nieprzyjmowała antybiotyków,we wtorek dostała kaszel z jasną wydzieliną wczoraj paskudny katar , którego niemoże wysmarkac, miała przez dwa dni temperaturę 38,2 .We wtorek doktor zapisała nam tylko Eurespal gdy wczoraj dostała temp. poleciałam znów do doktor i zapisała Amotaks dis podałam dopiero dziś rano ,ale mam dylemat czy dobrze zrobiłam ponieważ wydaję mi się ,że to ostre przeziębienie ,temperatury w nocy dziś niemiała i w tej chwili jest całkowicie na chodzie .Mam pytanie czy mogę odstawic antybiotyk mimo,że podałam pierwszą dawkę > Dziękuję!!!
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,78456127,78456127,czy_podawac_antybiotyk_.html



Temat: zapalnie ucha środkowego z wysiękiem-nawroty
zapalnie ucha środkowego z wysiękiem-nawroty
Dzień Dobry, Pani Doktor.
Maciuś ma obecnie 4 latka, we wrześniu 2008 rozpoczął edukację w
przedszkolu. Do tego okresu dziecko mało chorowało- zapalenie ucha w
wysiękiem w wieku 9 m-cy, wyleczone amoksiklavem.
W październiku 2008- zapalenie ucha prawego z wysiękiem-leczony
klacidem 7-8 dni, po 2 dniach nawrót -leczony amotaksem 10 dni. Po
1,5 m-ca, tj. listopad 2008 historia taka sama-leczenie też dwoma
antybiotykami. I był spokój 3 m-ce.
Od 04.03.2009 dziecko narzekało na ból lewego ucha, lekarz zalecił
dicortineff do tego ucha. Po 3 dniach nastąpił wysięk z ucha, ale
prawego (nie zgłaszał bólu prawego ucha, lekarz zalecił 8 dni
amoksiklav (dziecko nie chodzi do przedszkola od 04.03.09). Po 1
dobie od skończenia antybiotyku, Maciuś zgłasza ból ucha znowu
lewego. Kolejny antybiotyk Amotaks na 9 dni. W ostatniej dobie
podawania, kontrola-lekarz stwierdza zdrowe uszy.
Niestety po 2 dniach znowu ból ucha lewego- lekarz zleca wymaz z
nosa i ucha. Po wymazie dicortineff do lewego ucha. I znowu po 2
dniach kropienia dicort. dochodzi do wysięku z drugiego ucha
(prawego). Korzystając z okazji znowu robimy wymaz z tego ucha co
jest wysięk). Decyzja 2 lekarzy podać kolejny antybiotyk - teraz to
już 3 -ceclor na 14 dni(w niedzielę 29.03 zaczeliśmy)
Wyniki z wymazów wszystkie wyszły ujemne. Nie wiem czy jeżeli minęły
3 pełne doby od podania antybiotyku, to wynik jest zawasze jałowy?
Dodam że kropimy nosek 4x dziennie disnemar (do zużycia całego
opakowania), nasivinem przez 3 dni.
Pani Doktor, proszę o radę, co robić ? to już 3 antybiotyk, co mogę
jeszcze zrobić?

smutna mama Maciusia.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,93440566,93440566,zapalnie_ucha_srodkowego_z_wysiekiem_nawroty.html


Temat: WAŻNE! Gorączka po antybiotyku?!?
WAŻNE! Gorączka po antybiotyku?!?
Moją córkę kilka dni temu rozbolał ząbek i trochę spuchła.
Pani Doktor-Stomatolog przepisała antybiotyk Amotaks.
Po podaniu antybiotyku(po ok.1godz.)podniosła się Jej temperatura.
Przypisałam to stanowi zapalnemu zęba i dałam syrop przeciwgorączkowy.
Temperatura spadła.Po podaniu kolejnej dawki znów dostała gorączki,która bez
syropu rosła do 40st.Znów Panadol-spadła.
Trwało to dwa dni.Opuchlizna zeszła szybko,zaraz następnego dnia.
Po dwóch dniach zmieniono Małej lek na Dalacin C.
Nadal działo się to samo.Po podaniu,za jakieś pół-do godziny temperatura rosła
do 40st.Po syropie spadała,aż do podania następnej dawki leku po 8 godzinach.
Czwartego dnia rozwiercono Córce ząb,myślałam,że już będzie lepiej,jednak
kazano nadal podawac Dalacin C.
I dalej po podaniu antybiotyku temp.rosła do 40st,więc podawałam Panadol.
W nocy zaspałm i nie podałam jednej dawki leku-gorączki nie było.
Rano po podaniu,znów temperatura u Małej rosła.Znów przeciwgorączkowy syrop.
Nie wiem co robic,bo kazano mi do piątku podawac lek.Czyli jeszcze 3 dni!!!
Mała już następnego dnia jadła wszystko,bawiła się i twierdziła,że ząbek Jej
nie boli.Nawet gdy dotykało się jej dziąsła koło tego ząbka nie bolało
Jej.Gdyby ta temperatura była od zęba chyba by dalej Ją bolał...? Nie wiem co
mam myślec,bo Pani Doktor Pediatra mówiła,że nie spotkała się z taka reakcją
na antybiotyk i to raczej od zęba.
Zbadała Córkę i nie ma żadnych objawów jakiejś choroby.Badałyśmy mocz-jest w
normie.W morfologii wyszło 18 tys.leukocytoza czyli wysoka,z przewagą
granulocytów segmentowych.
Bardzo proszę o radę.



Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,907,74145279,74145279,WAZNE_Goraczka_po_antybiotyku_.html


Temat: Dziewczyny pomóżcie-bo mam mętlik w głowie
Dziewczyny pomóżcie-bo mam mętlik w głowie
Witam, po raz pierwszy na forum. Moja córka Olga ma skończone 10,5 miesiąca.
10 stycznia miała nie wiadomo skąd przez 1 dzień gorączkę (ok.38,8), potem
przeszło. Ponieważ w międzyczasie z innych powodów wylądowaliśmy w szpiatlu z
Olgą, po którym była mocno przeziębiona i pediatra zapisała bactrim (brała
przez tydzień - do czwartku w zeszłym tyg.) Natomiast już niedzieli na
poniedziałek w tym tygodniu dostała znowu gorączki - z tym, że tym razem
pilnowałam żeby nie przekraczała 38 stopni (max.38,5). Wczoraj chyba
nastąpiło coś na kształt przesilenia, bo przestała gorączkować od dawki apapu
do dawki nurofenu. Lekarz zlecił badanie ogólne moczu. Przyznaję od razu
zrobiłam analizę do woreczka z "ciekawostek wyszło":
ph 5,5
leukcyty 8-12
erytrocyty wyługowane 0-2
erytrocyty świeże 1-3
nabłonki płaske - d.liczne
bakterie - nieliczne
Lekarz zalecił antybiotyk: amotaks co 12godzin. przez 6 dni. Jak nie ustąpi
gorączka mamy stawić się w szpitalu w sobotę. Dzisiaj podany po raz pierwszy
antybiotyk o 11.00 A ostatni przeciwgorączkowy o 3 rano. Dopiero około 16.30
musieliśmy znów podac jej apap. Na razie wyglada, że nie ma gorączki.
Ale mam wątpliwości, bo:
1. Lekarz nie zlecił badania na posiew - zalecił powtórzenie badania moczu 2
dni po odstawieniu antybiotyku
2. Boję się, że przez ten woreczek wyniki mogą być zafałszowane'
3. Teraz nie wiem czy samodzielnie powtórzyć badanie moczu - z tym że jak
bierze antybiotyk, to chyba nie ma sensu?
4. Mamy też udać się na usg w 2tyg. marca.
5. Na dodatek małą wysypało i nie wiem czy to uczulenie, czy trzydnówka.
UFF, chyba teraz nie dziwicie się, że mam mętlik w głowie.
Bardzo proszę o radę
Pozdrawiam
Monika i Olga

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,22158,37391561,37391561,Dziewczyny_pomozcie_bo_mam_metlik_w_glowie.html


Temat: zapalenie ucha z wysiękiem - nawroty
zapalenie ucha z wysiękiem - nawroty
Dziewczyny, pomóżcie proszę...
Maciuś ma obecnie 4 latka, we wrześniu 2008 rozpoczął edukację w
przedszkolu. Do tego okresu dziecko mało chorowało- zapalenie ucha w
wysiękiem w wieku 9 m-cy, wyleczone amoksiklavem.
W październiku 2008- zapalenie ucha prawego z wysiękiem-leczony
klacidem 7-8 dni, po 2 dniach nawrót -leczony amotaksem 10 dni. Po
1,5 m-ca, tj. listopad 2008 historia taka sama-leczenie też dwoma
antybiotykami. I był spokój 3 m-ce.
Od 04.03.2009 dziecko narzekało na ból lewego ucha, lekarz zalecił
dicortineff do tego ucha. Po 3 dniach nastąpił wysięk z ucha, ale
prawego (nie zgłaszał bólu prawego ucha, lekarz zalecił 8 dni
amoksiklav (dziecko nie chodzi do przedszkola od 04.03.09). Po 1
dobie od skończenia antybiotyku, Maciuś zgłasza ból ucha znowu
lewego. Kolejny antybiotyk Amotaks na 9 dni. W ostatniej dobie
podawania, kontrola-lekarz stwierdza zdrowe uszy.
Niestety po 2 dniach znowu ból ucha lewego- lekarz zleca wymaz z
nosa i ucha. Po wymazie dicortineff do lewego ucha. I znowu po 2
dniach kropienia dicort. dochodzi do wysięku z drugiego ucha
(prawego). Korzystając z okazji znowu robimy wymaz z tego ucha co
jest wysięk). Decyzja 2 lekarzy podać kolejny antybiotyk - teraz to
już 3 -ceclor na 14 dni(w niedzielę 29.03 zaczeliśmy)
Wyniki z wymazów wszystkie wyszły ujemne. Nie wiem czy jeżeli minęły
3 pełne doby od podania antybiotyku, to wynik jest zawasze jałowy?
Dodam że kropimy nosek 4x dziennie disnemar (do zużycia całego
opakowania), nasivinem przez 3 dni.
Proszę o radę, co robić ? to już 3 antybiotyk, co mogę jeszcze
zrobić?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,577,93440785,93440785,zapalenie_ucha_z_wysiekiem_nawroty.html




© fokuska78 design by e-nordstrom