Jak ustawić rozrząd VW
fokuska78

Temat: [b3 89r. SF] zapłon znaki
witam,

niedawno wymieniałem rozrząd, ustawiałem go według znaku na kole wałka rozrządu, i znaku koła pasowego wału i koła wałka pośredniego, ale nie w tym rzecz, w tym prawidłowym ustawieniu rozrządu, gdzie niby tłok jest w GMP, ZZ, czy jak kto woli OT, nie ma znaku "O" w okienku skrzyni biegów, jest przesunięte o kilkanaście centymetrów. troche czytałem też, że goście w silnikach VW też to zauważyli i jak i u mnie nic z kołem zamachowym nie było od nowości robione, nawet odkręcane nie było.

a więc skąd taka rozbieżność, jak mam teraz ustawić zapłon?


dzięki
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1427540.html



Temat: volkswagen lt 35 2.8 TDI
Witam serdecznie, poszukuje informacji na temat rozrzadu w vw lt 35 2.8tdi z typem silnika ATA. poszukuje dokladnie ustawienia pompy wtryskowej i potrzebuje chyba schematu jak to poustawiac. Jesli ktos wie cos na ten temat prosze o pomoc. a najlepiej rysunek, poniewaz na pompie na kole zebatym jest znak ale nie ma nigdzie odznaczenia co do tego. pomozcie. pozdrawiam
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1532852.html


Temat: VW Golf mk2 1.6 Benz. Pierburg 2EE
Witam mam problem z golfem...
od jakiegoś czasu zaczoł brać płyn chłodzący...
w zimę to jeszcze uszło ale teraz robi się ciepło i nie chce go przegżać.
Prawdopodobnie to wina uszczelki pod głowicą... tak stwierdził mój znajomy mechanik. Wszystko byłoby super bo nawet kupiłem już uszczelkę ale wczoraj nie mogłem go odpalić... na początku kręcił normalnie ale nie łapał za 2 razem zaczoł łapać ale nie chciał odpalić za 3 razem kręcił tak jakby gubił kompresje jakby na 3 cylindrach tak jak bym mu wykręcił świecę z głowicy.
Stawiam na zawieszanie się zaworów... silnik oryginalnie ma przejechane 225 000 km nigdy nie widział gazu.
Jestem początkującym mechanikiem i mam zamiar robić wszystko sam ...
Ze zdjęciem głowicy raczej nie będzie problemu (ustawienie rozrządu itp.).
Gożej się boję rozpinania i spinania zaworów macie jakiś patent na to???
Rozpiąć można za pomocą rurki i młotka ale jak je spiąć... U mnie na praktykach jest specjalny przyżąd do tego taka mała praska... czy muszę robić coś podobnego???
czy da rade dokręcić głowicę bez dunamometru???
proszę o pomoc
z góry dziękuję i pozdrawiam.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1670371.html


Temat: VW Touran jak zablokować wał VW TOURAN 2.0TDI AZV 136HP
Auto Mar otwórz Auto Data i sie dowiesz że są dwie różne blokady do wału korbowego z wyglądu te same ale mają inny punkt no i wałek rozrządu ja wkładam wiertło chyba 6mm i popuszczam 3 śruby ósemki na wałku rozrządu a potem pasek i rolki.Pamientaj że ten silnik jest na pompowtryskach.Jak żle ustawisz zapali sie kontrolka na pulpicie od elektroniki i sie zdziwisz.Zabierz sie az fiata brawa 2.0l 5 cylindrów a opadną ci ręce.Albo alfa romeo 2.5l v 6.:D:D:D:D VW to zabawa.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1441046.html


Temat: VW Polo 1.3 94' nie zapala i dziwne zachowanie zaplonu.
Mam taki problem ma Polo 1,3 na mono wtrysku. Auto zaczęło przerywać nagle w czasie jazdy i zaczął pracować jak by na dwa cylindry, wymieniłem świece kopułkę palec i kable zapalił ale dalej pracował jak by na nie wszystkie cylindry. Po paru minutach nie dał już się odpalić, rozrząd jest na znakach no i na wszelki wypadek sprawdziłem też pozycje wałków czy coś nie poprzestawiało się wałki na mijaniu tłok u góry , ciśnienie po 10 atm na cylinder iskra jest paliwo wtrysk podaje a auto nie zapala zacząłem kombinować z zapłonem i okazało się że jak go maksymalnie opóźnię to zapala a jeszcze lepiej jak wykręcę śruby z niego i przestawię go jeszcze kawałek rozebrałem zapłon sprawdziłem czy nie ukręciła się zawleczka też jest ok no i na zgaszonym silniku i ustawieniu na znaki rozrządu iskra jest mniej więcej w środku regulacji czyli tam gdzie powinna być ale nie zapala tylko po przestawieniu zapłonu no i mam wrażenie że wtrysk jak by za dużo lał sam nie wiem za co się wsiąść słyszałem że winny może być mono wtrysk ? Proszę o pomoc.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1490772.html


Temat: vw transporter t4 2,5 tdi początek wtrysku błąd 550
Witam napotkałem na taki przypadek iż w aucie tym pojawił się błąd 550 autko jest z 97r Wiadomo że chodzi o początek wtrysku i tym tropem poszedłem.Po sprawdzeniu ustawienia pompy wtrysku, rozrządu wszystko jest ok,wyprzedzenie55 na zegarze.PO podłączeniu vaga w basig seting grupa 00 pokazuje w drugim polu 185 powinno być około 60 przy temperaturze 80 w 9 polu .Gdzie szukać przyczyny
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1571638.html


Temat: vw 1.8 grzeje się przestaje pracować
W moim vw golfie 1.8 po wymianie uszczelki pod głowicą, ustawieniu rozrządu na nowo, ustawieniu zapłonu silnik nie działał na 1 garze, ale po kilkunastu km zaczął chodzić i silnik bdb pracuje ale pojawił się nowy problem zapale samochód za ok 2 minuty jest bardzo wysoka temperatura silnik zaczyna jakby hamować. Im więcej gazu to jak by go dławiło aż nim terepie i zgaśnie kręcenie rozrusznikiem nie pomaga po jakiś 5 minutach zapale i już można 5 minut pojeździć tak jak by coś zacierało? nie wiecie co to może być? olej dawno nie zmieniany bardzo rzadki aż dostaje się do filtra powietrza (filtr cały mokry) na pewno nie benzyna bo na gazie jeżdżę kręcenie zapłonem nie pomaga zamiast płynu chłodniczego mam wlaną wodę może to mieć wpływa na tą temperaturę? dodam ze przy wymianie uszczelki wymieniałem uszczelniacze na zaworach ale to raczej nic wspólnego nie ma na benzynie nadal dymi jak by brał olej
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1305316.html


Temat: zapłon vw pasat b3
witam, posiadam passata b3 kod silnika aam z 90r 1.8 benzyna na jednopunkcie z gazem.
problem polega na tym, że silnik buczy jak mu dodaję gazu i nie chce przyśpieszać, czasem sam sobie dodaję gazu nawet wtedy gdy przekręcę zapłon silnik krokowy uchyli przepustnicę wypinam wtyczkę od silnika krokowego w pozycji wolne obroty zapalam silnik przez chwilę są wolne obroty a po chwili ok 2,5 tyś, nie mam obrotomierza. dzieję się tak na benzynie i na gazie.
rozrząd jest dobrze ustawiony, potencjometr przepustnicy ustawiłem , czujnik temperatury zimny- 2000 omów, ciepły 180 omów.
podmieniłem drugi komputer i nadal jest to samo.
po podłączeniu do vag-a brak błędów
- dlaczego sam podnosi sobie obroty nie używając silnika krokowego.

proszę o pomoc.

poz.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1388544.html


Temat: silnik nie równo pracuje
" />witam. mam problem z moim vw polo 1.0 kat.cupe 92r nie moge ustawic wolnych obrotów( potrafi gasnąć i wejść na 1500obr.) byłem u mechanika powiedział mi o dostawaniu sie lewego powietrz do 4 cylindra,a drógi o tym ze pasek rozrządu może być przestawiony o 1 ząbek.Niewiem co jest bo silnik na wysokich obrotach pracuje równo i ładnie. Prosze o pomoc, z góry dziekuje
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1261


Temat: Zbyt duże spalanie Polo 9n, 1.4 tdi pali średnio 10l/100km
" />Witam,

Od niedawna jestem właścicielem vw polo 9n 1,4 tdi rocznik 2004 (przebieg 91tyś km)

Samochód zaraz po zakupieniu miał wymieniony cały rozrząd, olej oraz tuleje wahacza.

Wymienione zostały:
Rozrząd: Gates K055569XS,
Pompa wody Ruvilla 65422,
Silentblock/tuleja wahacza, przednia oś AU-SB-3879
Olej: Castrol EDGE 5W-40

Po przejechaniu około 700 km wychodzi mi, że samochód pali średnio:
Po mieście - 10l/100km
w trasie - 6l/100km

Wartości spalania są raczej duże jak na taki silnik. Czy przyczyna leży w złym ustawieniu rozrządu???
Ponadto bardzo dziwi mnie spalanie chwilowe, które wskazuje przy ruszaniu wartości rzędu 45l/100km
a czasami nawet 99.9l/100km ! Wiem, że chwilowe spalanie nie może być wyznacznikiem, ale czy takie wskazania są normalne?
Czy ktoś się spotkał, że po wymianie rozrządu spalanie skoczyło do takiego poziomu. Co było przyczyną?

Z góry dzięki za wszelkie rady.
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=22799


Temat: LT35 2,5tdi 102KM AHD - prośba o pomoc w weryfikacji silnika
" />Witam. Szanowne grono.
Od niedawna posiadam powyższy samochód. Jest to mój pierwszy VW,zazwyczaj jeżdżę mercem i kompletnie nie znam się na tych silnikach. Problem tkwi w kilku sprawach. Silnik przy -20 odpala dopiero po długim kręceniu silnika ok 10sek. Po odpaleniu mocno dymi na biało i niebiesko (gryzący zapach jakby spalonej gumy). Po nagrzaniu silnika (obecnie nie więcej jak 70oC) już nie dymi. Po podłączeniu Vag-a wyrzuca błąd 1266 - przekaźnik świec żarowych (kupiłem już inny ale jeszcze nie sprawdzałem) . Moje pytanie jest takie. Jak po kolei używając Vag-a (VC 311,2)zweryfikować kondycję tego silnika ,oraz co może być przyczyną tego dymienia, jak sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu? Wiem ,że te tematy wielokrotnie pojawiały się na forum, ale nigdzie nie mogę znaleźć prostego wytłumaczenia jak to sprawdzić samodzielnie, coś w rodzaju FAQ krok po kroku. Byłem z tym u kilku mechaników ,ale w mojej okolicy nie ma nikogo solidnego.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=9025


Temat: VW T4 - silniki 1.9 D i TD 2.4 D różne moce
" />Przeglądając literaturę porównałem osiągi mocy max i momentu obrotowego, które zostały przedstawione w tabeli:
http://img183.imageshack.us/my.php?imag ... la1dp9.pdf
Co sprawia, ze tak różnią się osiągami? Czy któryś z forumowiczów dokładniej zgłębił temat?
Konstrukcyjnie silniki są raczej takie same, a moce uzyskiwane są różne. Obroty maksymalne są większe w silnikach uzyskujących większą moc, ale moment obrotowy nie jest w tym samym zakresie obrotów. czy jest to sprawa innych wałków i ustawienia rozrządu?
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=6153


Temat: VW Transporter T5 - opinie
" />co do pracy silnika to jak wcześniej pisałem miałem wrażenie że nie schodzi od razu z obrotów (z obrotów schodził - wskazania obrotomierza, natomiast taki pogłos zostawał), ale to było tuż przed awarią (jakieś 100 km wcześniej). Nie wiem dokładnie co to za kółko, w każdym razie kosztowne bo jakieś 500 PLN brutto. Dodatkowym minusem jest to że byłem zmuszony robić to w serwisie vw (raz że wg mnie spartolili trochę robotę, dwa że trwało to ok. 3 tygodni, no i trzy to koszty) bo nikt nie chciał się podjąć roboty ze względu na ustawienie rozrządu ( jako że jest na kołach zębatych wymaga specjalnego przyrządu).
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=2231


Temat: prośba o pomoc
" />Dane podane przez Kondora są dla silnika 1.1 formel E dla "zwykłego" 1.1 są troszeczkę inne.

Poniżej fazy rozrządu dla silnika VW poj. 1043ccm

Opóźnienie OZD: 9st. po GMP,
Opóźnienie ZZD: 13st. po DMP,
Wyprzedzenie OZW: 15st. przed DMP,
Opóźnienie ZZW: 11st. po GMP

Do ustawiania rozrządu służą:
- znak na kole wału korbowego,
- znak stały na kadłubie,
- znak na kole wału rozrządu,
- blaszany znak na głowicy

rozdzielacz zapłonu należy ustawiać:
Ustawienie statyczne: 5st. przed GMP
Ustawienie dynamiczne: 5st. przed GMP (z podłączonym regulatorem podciśnieniowym, przy obrotach 950+-50 obr/min)

To chyba tyle w tym temacie. Jak masz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.

Pozdrawiam
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=40617


Temat: VW T4 2,5 TDI ACV nie żyje
Witam Kolegów. Auto jak w temacie oczywiście nie żyje. Proszę o cierpliwość opiszę jak do tego doszło i proszę o jakieś sugestie. Auto od czasu do czasu nie chciało odpalać, aż pewnego razu wogóle. Po podłączeniu kompa błędy zablokowany sterownik (silnik) oraz brak komunikacji silnik-wskaźniki, silnik-immo. Po skasowaniu błędów odpalił i pojeździł kilka dni. Potem nie odpalił i błędy jw. Nie dały sie wykasować. Sprawdzone wszystkie możliwe połączenia- OK. Wyczyszczone immo podmieniony przekaźnik po zapłonie - dalej nic. Po dłuższej próbie uruchamiania odezwał się mułowato, biały dym na VCDS-ie zapłon bardzo mocno za późny nie mieścił się na dolnym wykresie. Po sprawdzeniu ustawienia rozrządu lewego wszystko na znakach. Nie wiem czy prawy był dobrze, ale ustawiłem na cechy też nie odpalił, cały czas błędów brak. Jak przestawiłem ustawienie pompy o 180 odezwał się po chwili zgasł bez reakcji na pedał gazu (w parametrach zmienia się prawidłowo). Co dziwne ustawiałem jeszcze pompę w trzech różnych pozycjach i też odpala oraz bez reakcji na pedał gazu. Przy odczycie w blokach pomiarowych kąt zakładany 8 a rzeczywisty zależy jak ustawiona pompa 27, 1 , 11. Nie wiem co może być , walczę z tym już tydzień i już mi ręce opadają. Dodam, że sterownik na pewno sprawny bo sprawdziłem w innym, klin na pompie OK.
PS. Sory , że tak sie rozpisałem ale chciałem przekazać wszystko.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=13256


Temat: VW T4 2,5 tdi ustawienie pompy wtryskowej

Latwiej ustawic na zegar i blokując śrubą
Ja niemam problemu z ustawieniem zaplonu w vw tdi,-VCDS opja TDITIMING wybiera sie odpowiedni typ silnika i pieknie wszystko widac na wykresie.W ten sposób niejedną pompe ustawiałem np po wymianie rozrządu na kreski lub innymi pseudo naprawami.Poco sobie utrudniać życie kombinując często z niedogodnym dostępem do tyłu pompy,niewspomne już o posiadaniu odpowiedniego czujnika zegarowego oraz znajomości danych dla każdego silnika osobno.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=12061


Temat: rozrzad 1.6 znaki
" />kiko
uturbionym vw? w niektórych autach po prostu nie ma znaków i trzeba blokady. Co do Twojego rozrządu to tak jak koledzy piszą. Jeszcze 1 znak z wału jest na kole zamachowym (zaślepka na górze skrzyni) Innym sposobem sprowadzenia wału na odpowiednie miejsce jest ustawienie 1 tłoka w GMP, w tym czasie krzywki na wałku rozrządu z 1 cylindra powinny być uniesione na przejście.
Źródło: jettaclub.pl/viewtopic.php?t=1961


Temat: [E30] pekl pasek rozrzadu pomocy!!!!
" />
">Wy twierdzicie, że nie i zamiast odpowiedzieć na pytanie jak się ustawia rozrząd w M40, offtopujecie.

Dla mnie treść zawarta po między tymi Twoimi wierszami brzmi:
"Uważajcie bo za chwilę sprzedam wam po ostrzeżeniu"


">Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego numer 2065A

Narzędzie do blokowania położenia wałka, z różnych katalogów: Intercars, BMW, VW.

P.S. Nie obraź sie zaraz, ale ja nikomu nie wytykam błędów, a strasznie mnie wnerwia jak ktoś chce ze mnie "osła wyścigowego" zrobić i coś mi wytyka
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=57083




© fokuska78 design by e-nordstrom