jak ustawić rozrząd w matizie
fokuska78

Temat: regulacja zaplonu matiz
Przy wymianie aparatu nie trzeba wymieniać rozrządu.
Przy wymianie aparatu trzeba ustawić zapłon.
Lampą z Allegro można ustawić zapłon ale nie odpowiem ci czy konkretnie tą co masz zamiar kupić bo nawet nie dałeś linku z aukcji.
Nie chce mi się szukać za ciebie na necie jak ustawić zapłon jest tego zapewne pełno. Połączyć to z książką i masz opis jak ustawić zapłon w matizie. Może nie jest to opisane ale jakieś zdięcia i opisy na sto procent są znaczniki itp.
Na obudowie plastikowej jest wytłoczone gdzie jest 10* zapewne, musisz zdiąć obudowe rozrządu a reszte sam poszukać jak to zrobić.

[ Dodano: 2009-02-01, 21:32 ]
W angielskojęzycznej wersji książki na 100% to jesy przed chwilą to znalazłem bo troszkę się dziwie co piszesz i dla czego podniosłym tonem . Skoro zadajesz pytanie typu
" czy przy wymianie aparatu zapłonowego trzeba wymieniać rozrząd" to przykro mi ale uznałem że z motoryzacją masz tyle wspulnego co nic więc wszystko starałem ci się napisać.
W tej książcę masz pokazane gdzie i jak jest znacznik i jak kręcić aparatem. Znajdziesz ją w kompendium na forum.
Pozdrawiam i życze miłej zabawy.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=10431



Temat: [Matiz] Aparat zapłonowy
Witam.
Może już ktoś spotkał się z podobnym problem w Matizie '99.
Skończyła się regulacja zapłonu aparatem zapłonowym, zapłonu nie da sie badziej przyspieszyć.
Znajomy mechanik przy wymianie rozrządu powiedział że istnieją dwa typy aparatów zapłonowych do matiza, nie był mi natomiast w stanie odpowiedzieć czy wymiana aparatu pomoże.
W tej chwili zapłon ustawiony jest na 2 stopnie wyprzedzenia (powinno być 10) pomimo iż już jest dopchnięty do końca. Aparat jest sprawny, moduł optyczny również.

Czy ktoś wie czy aparaty zapłonowe Mando i DAC dają się ustawiac inaczej?
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7508


Temat: [MATIZ]Ustawienie rozrzadu.
Niechcacy przestawilem o pare zabkow koło napędowe i musze ustawic caly rozrzad od poczatku :/
Nie wiem tylko co dokladnie sie ustawia. Rozumiem ze wystarzczy tylko zdjac pasek ustawic znak na kole napedzanym rowno ze znakiem na obudowie i to samo z kolem napedzajacym? Powiedzcie mi tez czego czasem nie zrobic zeby czegos nie zepsuc.
Nie sadze aby to bylo trudne, dlatego chce to zrobic sam a poza tym potrzebuje miec sprawny samochod a u wszystkich mechanikow kolejki ;/
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=12578


Temat: [Matiz] problem z układem rozrządu w Matizie 800 -ustawienia
Witam serdecznie

Mam problem z Matizem:

Po wymianie paska rozrządu silnik na wolnych obrotach przyśpiesza i zwalnia
Ten cykl powtarza sie co 3-4 sekundy- cały czas - na zimnym i ciepłym silniku. Natomiast obroty wyższe są normalne... Czy przyczyna tego moze byc zle ustawienie kreski dolnego kola walu korbowego na znak "O" znajdujacy sie na pokrywie obudowie rozrządu ?

Głównie chodzi mi o ustawienie znaków na rozrządzie - czy mają się pokrywać góra z dołem czy inaczej?
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7866


Temat: [Nexia] Daewoo Nexia 1.5 16v strasznie zamulona
witam serdecznie

Parę tygodni temu zakupiłem furkę od dziadka który miał ją od nowości i z tego co wiem co mi mówił nie przekraczał na obrotomierzu 3 tys obrotów . Nawet przy zakupie jak chciałem troszkę przycisnąć zaraz mnie opierniczył i kazał zwalniać .Zakupiłem ja gdyż była w bardzo dobrym stanie no i wymieniłem wszystkie płyny olej ( pełny syntetyk) Mobil 1 przy przebiegu 158 tyś świece kable została tylko kopułka i palec -zostawiłem bo była w dobrym stanie jak stwierdził mechanik .Wymieniłem równiez filtr paliwa przy pompie i ten pod samochodem . Do benzyny dolałem środek do czyszczenia wtrysków . Rozrząd wymieniony był prz 120 tyś więc myślę ze jescze nie czas wszystko udokumentowane . A problem ...... jest po prostu zamulona ,czytałem troszkę na forum i kombinowałem z zapłonem jak go przesunąłem w prawo to auto było nie do poznania ale stwierdziłem ze lepiej zostawić tak jak jest .Auto jest na gazie i na paliwie .powolutku odmulałem ją na benzynce .gaz -wszysko ustawione i sprawdzone przez gaziarza i ciagle to samo .Auto nie chce się rozpędzić jak uzyje gwałtownie gazu to słychać dzwięk z filtra powietrza ( tez sprawdzony nigdzie nie łapie lewego powietrza ).Oleju nie bierze nawet grama zrobiłem już ponad 3 tyś . Jak powoli sie rozpedze jest ok ale predkosc max to nie całe 140 Aha cisnienie rowniez sprawdzone w cylindrach i nie wiem pomóżcie bo nie mam juz siły .Nie mowie zeby od razu jezdzila 200 ale te przyspieszenie no nawet z matizem nie mam szans pozdawiam wszystkich


Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=14956


Temat: [matiz] wymiana łożysk przednich
NAPISAŁEM ze stanem licznika 45tyś km. a nie że wcale. Czytaj dokładnie to co piszę.

A w ksiązce jest napisane: sprawdzić i w razie potrzeby: wyczyścic,ustawić,wymienić. A nie że trzeba regulować co 20tyś.

zgadza sie,w tym przypadku mamy do czynienia z regulacja,byłem na przegladzie gwarancyjnym po 20kkm,pierwsze co robili to regulowali zawory,ale jedne ASO drugiemu ASO niejest równe, nieokłamujmy sie ale później z takich dywagacji ze jak nieklepie to po co ruszac rodza sie opinie takie ze matiz ma słaby rozrzad,ze padaja szybko wałki rozrzadu i itp, nie wszyscy maja to samo na mysli myslac o cykaniu zaworów
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=12439


Temat: [Matiz] brak mocy
mojemu Matizowi brakuje mocy jak jest zimny na noPb rozpędzam go do 100 1,5km po przełączeniu na lpg moc wzrasta ale nie jest to co było. świece NGK V line kabelki WN nowe kopułka wymieniana w marcu,zawory ustawione (nowe uszczelki na górze silnika) pompa wody nowa, napinacz paska rozrządu nowy,dżwignie zaworów też nowe. jakiś przymulony się zrobił, sytuacja poprawia się trochę po rozgrzaniu ale nie całkowicie co mogło paść?

pompa benzyny?-wystarczy jak kupie sam wkład? mam zbiornik plastikowy

czujnik temperatury powietrza?-trzeba go jakoś programować?
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5824


Temat: [Matiz] złośliwy Matiz
Witam wszystkich posiadaczy Daewoo ostatnio nie mogę dojść do ładu z moim matizem . Problem przedstawia się tak był zerwany pasek rozrządu został wymieniony blok kompletny po 25 k głowica poszła do remontu nowe zawory i prowadnice.Zostało to wszystko ładnie poskładane sprawa wygląda tak przy wolnych obrotach jest cicho przy zwiększaniu obrotów zaczyna s coś pukać i przy gwałtownym puszczeniu z gazu tak jak by coś o siebie udeżało.Dodam ze te stuki na moje ucho pochodzą z głowicy a zawory elegancko ustawione i ten sam objaw był na starym dole a i po nagrzaniu słychać delikatny głuchy stukot nowy rozrząd nowy wałek rozrządu pierścienie nowe panowie czarna magia
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=15705


Temat: [matiz]nie mam już pomysłów
Sprawa wygląda następująco: Matiziak zaczął chlać jak dziki na 100 potrafił łyknąć sobie 11 litrów od tego momentu zacząłem w niego inwestować. wymieniłem kable WN świece później sypnął mi sie tłumik to wymieniłem. wymieniłem rozrząd i dzisiaj termostat. Jeszcze wcześniej była robiona analiza spalin o dziwo wszystko ok. co jeszcze może być nie tak??
Druga sprawa to to ze z dniem dzisiejszym zaczął jakby głośniej chodzić bardziej słychać prace silnika a jak sie gwałtownie dodaje gazu to słychać pukniecie w komorze silnika, tak jakby mieszanka spalała sie w kolektorze. zastanawiam sie czy to może wyprzedzenie zapłonu jest jakoś źle ustawione.
Mam nadzieje ze ktoś mi pomoże bo qrka nie mam już pomysłów.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4413


Temat: pozdro dla wszystkich [lanos,matiz,matiz]
przez paprakow z redy prawie urwal mi sie pasek crozrzadu,inne juz wczesniej stracilem,spadly wszystkie oprocz -na szczescie-rozrzadu,przy 70 tys -yl koniec gwarancji,powiedzieli ze spoko jeszcze pojezdze,ale bylem umowiony ze swoim doktorem na wymiane rozrzadu i ...dobrze ze to zrobilem,druty sterczaly z paska na wszystkie strony no i tekst ze w matizie nie ustawia sie zaworow-dzieki temu zawory 1 ustawianie mialy przy 60 tys km,a klepały!!!!!!!!,ustawione zostaly przez mojego doktora,,luzy yły od 30 do 50 % wieksze niz dopuszczalne (w ksiazce jest dokladnie napisane kiedy regulowac),gdynia cisowa to samo-nawet doszlo do tego ,ze okreslili przegub jako zawieszenie (???) i nie podlega gwarancji,a wg mnie to napęd,co potwierdzil serwis na kuśnierskiej i nie bylo problemu ze jakby co to wymienia gwarancyjnie ,ale nie byl to przegub a jakies koncowki (drazka czy coś)---ASO to temat rzeka
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3683


Temat: spalanie w matizie
spalanie mogło Ci tak wzrosnąć po złej wymianie rozrządu tj.pasek jest zle ustawiony,poza tym trzeba wyregulować zawory,świece kiedy wymieniane?kable WN? matiz jest wrazliwy na te punkty
Źródło: matiz.pl/viewtopic.php?t=16


Temat: [Matiz] Opinie o egzemplarzu
Matiz na zdjęciach wygląda ok. Sprawdź czy wszystkie części eksploatacyjne były wymieniane regularnie (domagaj się ksiązki serwisowej). Rozrząd i pomopę wody powinno się wymieniać co 60 tys. km a nie jak piszą w instrukcji co 90 tys. km. Sprawdź rant maski, ranty nadkoli-zwłaszcza tylnych, dolne ranty drzwi i progi po otwarciu drzwi bo tam zdarza się rdza. Obadaj silnik czy nie ma wycieku oleju spod pokrywy zaworów lub głowicy i płynu chłodzącego z okolic kolektora dolotowego (jest chłodzony tym płynem i jak cieknie to spływa w kierunku pompy wodnej i może się wydawać, że to wyciek z pompy). Obejrzyj korek wlewowy oleju i bagnet czy nie ma na nich majonezu (szarawy glutowaty nalot oznaczający dostawanie się płynu chłodzacego do oleju). Sprawdź czy zawory nie dzwonią bo matiz nie ma hudraulicznego kasowania luzów i czasem trzeba je ustawić. Jeśli silnik jest wymyty i przesadnie czyściutki to bądź bardzo ostrożny, bo być może został odpicowany do sprzedaży. Najlepiej podjechać do jakiegoś serwisu - nie musi być ASO i niech mechanik sprawdzi, zwłaszcza podepnie do komputer. Kable WN warto wymienić na NGK bo te są najlepsze. Sprawdź silniczek krokowy i zawór EGR tzn. czy obroty nie falują, czy nie jest mułowaty. Sprawdź czy nie świszczy lub grzechota w okolicy alternatora bo to znaczy, że kończą się jego łożyska. Sprawdź zamek tylnej klapy bo lubi zaśniedzieć i wtedy działa tylko otwieranie cięgnem z kabiny. Jeżeli włączenie wstecznego biegu i redukcja z 3 na 2 są trudne to może oznaczać koniecznośc regulacji cięgien od drążka zmiany biegów lub konieczność wymiany oleju w skrzyni (powinna być co 40 tys.km.) Generalnie matiz jest bardzo wytrzymały i niezawodny jeśli się dba o regularne wymiany olejów, pasków itp. Ja swoim przez 2 lata przejechałem 35 tys. km. i nie narzekam.
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=8205


Temat: [matiz] jak ustawic wal korbowy do rozrzadu
jak ustawic wal w matizie przy ustawianiu rozrzadu tam jest taka skala od 0 -30 na jakiej wartosci ma byc ustawione wciecie z kola pasowego
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=13300




© fokuska78 design by e-nordstrom